آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

دردسر مسافران در پی لغو پرواز‌های خارجی در مشهد | استرداد هزینه بلیط‌های کنسلی به مسافران ۳۰ روز زمان می برد

  • کد خبر: ۴۵۷۱۲
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
دردسر مسافران در پی لغو پرواز‌های خارجی در مشهد | استرداد هزینه بلیط‌های کنسلی به مسافران ۳۰ روز زمان می برد
سخنگوی انجمن دفتر‌های خدمات مسافرتی استان می‌گوید فرایند بازگشت هزینه بلیت به مسافران ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌برد
علیرضا ظهیری- شهرآرانیوز /شاید شما هم کلیپی را که چند روز پیش در فضای مجازی سروصدای زیادی به‌پا کرد، دیده باشید؛ کلیپی که روایتگر درگیری بین مردم و کارکنان دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی عراق در مشهد بود و مسافران به‌ابطال پرواز و بازگشایی آن با قیمت ۲ برابر اعتراض داشتند.

کرونا که همه‌گیر شد، علاوه بر لغو پرواز‌های داخلی، پرواز‌هایی هم با هدف شکستن زنجیره شیوع این ویروس لغو شد و به‌دنبال آن، مشکلاتی از قبیل سردرگمی و معطلی مسافران در بازپس‌گیری بهای بلیت پس از لغو پرواز گریبان‌گیر مسافران شد.
 
این اتفاق برای مسافرانی که قصد عزیمت از مشهد به برخی کشور‌ها نظیر عراق یا ترکیه را داشتند نیز افتاد و شرکت‌های هواپیمایی این کشور‌ها در ابتدا با بازکردن سامانه فروش خود بلیت فروختند و پس از آن با لغو پرواز، مسافران را وارد فرایند استرداد بلیت کردند که این موضوع سبب نارضایتی مردم و مسافران شد.

اگر چه در ماه گذشته بار‌ها و بار‌ها رسانه‌ها به موضوع مطالبه مسافران برای تعیین‌تکلیف و استرداد پول واریزی‌شان پرداخته‌اند، اما گویا این مشکل هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است. ما نیز در تحریریه شهرآرا، پیام‌های متعددی از سوی مخاطبان برای پیگیری این مسئله دریافت کردیم و به‌سراغ سخنگوی انجمن صنفی دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی رفتیم تا پرسش‌هایمان را از مجید فرقانی بپرسیم. او هم سردرگمی مسافران به‌ویژه پس از لغو سفر‌های خارجی را تأیید کرد و گفت: تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، فرودگاه مشهد یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور در حوزه پرواز‌های بین‌المللی بود، اما با شیوع این ویروس، فرودگاه مشهد هم مانند بسیاری دیگر از فرودگاه‌ها در کشور و حتی جهان با کاهش تردد هواپیما‌ها مواجه شد.

فرقانی با بیان اینکه البته در این مدت پرواز‌های مربوط به کشور قطر و شهر دوحه ازسوی هواپیمایی قطر به‌دلیل اینکه نرخ زیادی دارد لغو نشده است و حتی با مسافر کم هم اقدام به ارائه خدمات کرده است، ادامه داد: دیگر شرکت‌های ایرلاین نظیر هواپیمایی ترکیه چندین بار پرواز‌های خود را لغو کرده است و دلیل این اتفاق نیز موضوع ویروس کرونا ازسوی فرودگاه مقصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت شرکت هواپیمایی ترکیه ۴ بار سامانه فروش خود را برای پرواز از فرودگاه مشهد باز کرده، اما به‌دلیل ذکرشده پرواز خود را پس از فروش بلیت لغو کرده است، افزود: آخرین باری که این شرکت پرواز خود را پس از فروش بلیت لغو کرده، مربوط به همین مهرماه است و باید اعلام کرد که ما از فرودگاه مشهد پروازی به ترکیه نداشتیم و فقط در مقاطعی آن هم به‌صورت موردی ازسوی شرکت‌های داخلی از تهران پروازی به‌سمت استانبول یا آنکارا انجام شده است.

فرقانی با بیان اینکه فروش بلیت و پس از آن لغو پرواز سبب سرگردانی مسافران می‌شود، ادامه داد: وقتی که پروازی لغو می‌شود، باید به‌سرعت وجه دریافتی از مسافران به آن‌ها بازگرداننده شود، اما وقتی فرایند استرداد بلیت به شرکت‌های هواپیمایی می‌رسد، ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌گذرد تا پول مسافران به آن‌ها بازگردانده شود.
وی یادآور شد: مشابه این اتفاق را چند روز پیش در پی لغو پرواز شرکت هواپیمایی عراق شاهد بودیم که حتی در این موضوع نزاع و درگیری بین مسافران و مسئولان این دفتر هواپیمایی در مشهد نیز رخ داد.

فرقانی افزود: اینک به‌جز پرواز‌های برنامه‌ای شرکت هواپیمایی قطر، هیچ پرواز برنامه‌ای بین‌المللی از فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی‌نژاد مشهد انجام نمی‌شود.
سخنگوی انجمن دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی در پایان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و پس از آن به‌دلیل افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش ۹۰ درصدی تقاضای سفر و حجم تردد‌ها در فرودگاه مشهد به‌ویژه در بخش پرواز‌های خارجی هستیم.


لغو مجوز پرواز‌های العراقیه به‌دلیل تخلف از مقررات

اما موضوع فروش بلیت از سوی شرکت هواپیمایی عراق گویا بر اساس توافق‌هایی که وجود داشته، در زمان شیوع ویروس کرونا ممنوع و اقدام این شرکت هواپیمایی نیز خلاف مقررات بوده است؛ از همین رو سازمان هواپیمایی کشور دیروز اعلام کرد که مجوز این شرکت لغو شده است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه‌و‌شهرسازی، تورج زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، از قطع پرواز‌های ایرلاین العراقیه از ۱۳مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد که پرواز‌های این ایرلاین به‌دلیل تخلف از مقررات لغو شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به توافق‌های انجام‌شده بین ایران و عراق درباره انجام پرواز‌های یک‌سویه بین ۲ کشور با هدف رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: مطابق این توافق‌ها، مقرر شد که ایرلاین‌های هر کشور، فقط دیپلمات‌ها و اتباع مقیم کشور خود را جابه‌جا کنند.

وی گفت: متأسفانه شرکت هواپیمایی العراقیه بدون درنظرگرفتن توافق‌ها، اقدام به جابه‌جایی مسافرانی کرد که دارای ویزا از یک شرکت بوده‌اند و این موضوع تخلف محسوب می‌شود و به‌همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای مجوز پرواز‌های این ایرلاین عراقی را لغو کرده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: از ۱۳مهر مجوز پرواز‌های شرکت هواپیمایی العراقیه لغو شده است و تا اطلاع ثانوی این لغو مجوز ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->